Klanten zeggen over Carina

 

“Kennis in het FSC levert Dura Vermeer tonnen euro’s aan resultaat op”

“Voor de start van het Financieel Service Center (FSC) liepen we er tegenaan dat er bij de directeuren en de financieel managers van de werkmaatschappijen van Dura Vermeer onvoldoende draagvlak was voor het Financieel Service Center (FSC). Het zijn lokale ondernemers, voor hen is maar één ding belangrijk: zo goed mogelijk bouwen voor hun klanten. Daardoor stonden ze niet vanzelf open voor de voordelen die het FSC zou kunnen brengen.

Carina heeft ons fantastisch geholpen. Niet alleen heeft ze veel kennis en ervaring, ze is ook heel erg goed in het contact met mensen. Haar deskundigheid overtuigt, ze doorbreekt gevoeligheden en daardoor helpt ze ons om resultaat te boeken.

Hierdoor hebben we ook de lokale directeuren meegekregen in de recente veranderingen. Het FSC voert nu voor deze werkmaatschappijen een aantal activiteiten uit die niet direct bijdragen aan het bouwen. Het doet dit op een afgesproken manier en zorgt voor continuïteit van deze activiteiten.

Dit heeft enorme voordelen gebracht. We hebben veel meer inzicht gekregen hoe de processen verlopen. Daardoor kunnen we onze processen veel efficiënter en effectiever maken. 

Een voorbeeld hiervan is kennis over de reservering van sociale lasten. Dit begrijpen en goed uitvoeren levert Dura Vermeer alleen al tonnen euro’s aan resultaat op.

“We zijn zo enthousiast over de resultaten tot nu toe dat we verder willen gaan met de uitbouw van het FSC, om de werkmaatschappijen nog verder te ontzorgen.”

“Zonder Carina’s deskundige begeleiding hadden we deze resultaten nooit binnen een jaar kunnen boeken, we zijn heel erg blij met haar.”

 – Mark ter Hark, financieel directeur Dura Vermeer Divisie Bouw en Vastgoed.

 

“Hago medewerkers ontdekken en ontwikkelen het beste in zichzelf”

“In de acht maanden dat ik met Carina heb samengewerkt, heb ik haar leren kennen als een betrokken en inspirerende leidinggevende. Ze is enorm kundig op het gebied van shared services, processen en procesverbetering, verandermanagement en teamontwikkeling. Carina weet als geen ander verbindingen te leggen tussen verschillende processen, systemen en mensen om doelen te behalen.

Naast de sterke inhoudelijke begeleiding op diverse processen en de ontwikkeling van mijn team, heb ik veel geleerd tijdens het sparren en spiegelen met Carina en mede hierdoor op het gebied van persoonlijke effectiviteit weer de nodige stappen gezet. De kracht van Carina zit in de gouden combinatie tussen kennis en kunde (vakvrouw-pur-sang) en de persoonlijke benadering die er voor zorgt dat mensen het beste in zichzelf ontdekken en ontwikkelen.

Carina, ik heb van de afgelopen maanden genoten en ontzettend veel van je geleerd! ” – Desiree Spetgens, manager bedrijfsbureau Hago.

 

“Het Vebego service center heeft veel kennis vergaard over de financiële processen waarmee verdere resultaten mogelijk zijn.”  

Voordat we Carina leerden kennen waren twee eerdere starts van een shared service center niet gelukt. Er lagen rapporten van bekende strategie consultants en Vebego was er nog niet in geslaagd hier handen en voeten aan te geven. Dus er stond spanning op deze poging om het Vebego Service Center (VSC) van de grond te krijgen.

“Voor mij persoonlijk was de belangrijkste factor Carina’s overtuigingskracht richting de directie van Vebego, dat alleen hun investering kon leiden tot versnelling van het succes van het shared service center. Het was niet alleen het SSC dat een kostenreductie kon opleveren, maar de investering in uniformering van de manier van werken van de Vebego bedrijven zou tot verbetering en verdere reductie van kosten moeten leiden. Carina’s kennis en ervaring was hierin wel een erg belangrijke factor, omdat directeuren daar op vertrouwden.”

Belangrijke resultaten die we behaald hebben zijn:

  • een heldere visie over samenwerken van onze Vebego bedrijven en het Vebego Service Center. Deze nieuwe visie veranderde de cultuur die er was, naar een cultuur van samenwerken. Als gevolg hiervan werken nu alle Vebego bedrijven die met SAP werken, met het VSC samen.
  • We hebben kennisontwikkeling georganiseerd. Speciaal (green belt) opgeleide VSC medewerkers hebben processen uniform gemaakt en verbeteren processen nu samen met de Vebego bedrijven. Ze bezoeken hen en organiseren gezamenlijke sessies in uniforme processen en werkwijzen.
  • Leveranciers ontvangen betrouwbaar hun geld en de betaaltermijn door klanten is ook aanzienlijk verbeterd.
  • Het VSC levert nieuwe diensten

Het VSC heeft inmiddels haar sporen verdiend. Het VSC is een gestructureerde BV, die in processen denkt, werkt en coacht. De opbrengsten zijn zichtbaar, het VSC en de Vebego bedrijven werken goedkoper en de kwaliteit is beter. Het VSC heeft veel kennis vergaard over de financiële processen waarmee verdere resultaten mogelijk zijn.  

“Ik ontving recent complimenten van de Vebego directie, dat het Vebego Service Center zo’n mooi Vebego bedrijf geworden is. Niet alleen zijn de ideeën van de raad van bestuur over de vorming van een centrale administratie tot uitvoering gekomen, het team heeft er een grotere wending aan gegeven door er een heel enthousiast procesmatig bedrijf van te maken. Ik ben reuze trots op het team: er is iets geweldigs gebouwd!”

“Carina heeft een bijzonder rijke ervaring in SSC. Ze heeft senioriteit en autoriteit, directeuren luisteren naar haar. Ben je startende of sta je stil bij de opbouw van een SSC dan is Carina dé persoon die je nodig hebt om iedereen mee te nemen hoe het SSC een succes kan worden. Bij ons is dat in ieder geval voor 2.000% gelukt!” – Ferry van den Boomen, directeur Vebego service center.

 

“Ik heb geleerd om de regie te pakken”

“Samen met Carina heb ik een ondernemingsplan geschreven voor Assist, één van de dochterbedrijven van Vebego.

Ik heb Carina in deze periode leren kennen als een zeer betrokken en gemotiveerd persoon. Zij weet anderen te activeren en uit te dagen. Zo heeft ze mij geleerd om lef en durf te tonen en de regie te pakken. Op deze manier weet ze het beste uit anderen te halen.

Naast de inhoudelijke kennis die zij mij heeft bijgebracht, heeft ze me ook veel geleerd over persoonlijke effectiviteit. Onze samenwerking heb ik als zeer prettig ervaren. Ze is open, luistert goed en gaat voor het beste resultaat.

Het was me een genoegen om de eerste stappen in mijn carrière met jou te mogen maken. – Inge Dilven, projectmanager Vebego International.

 

“Tims idee om het crediteurenproces optimaal in te richten is in heel Europa ingevoerd. Tim is drie maanden bij ons in dienst!”

Onze jong professionals komen uit de studiebanken met masters en bachelors opleidingen in finance en accounting. Deze jong professionals hebben veel potentie voor een financieel SSC maar leren op school niet wat klanten willen, hoe het integrale proces werkt of wat ze kunnen doen om het werk van de collega’s in het proces gemakkelijker te maken.

Carina geeft onze jong professionals een voorsprong in een financieel SSC door te laten zien hoe een financieel SSC werkt en wat integraal samenwerken is. Carina doet dit met passie en enthousiasme. Ze laat onze jong professionals nadenken, gaat in gesprek en laat ze eigenaarschap en actie nemen, doen. Hierdoor hebben deze professionals meer zelfvertrouwen in hun eerste baan en gaan op onderzoek uit met hun ideeën voor een optimaal financieel SSC.  

Carina’s trainingsprogramma en boek heeft veel toegevoegde waarde bij de start van jong professionals in een financieel SSC.  

Onze professionals hebben meer ideeën voor het optimaliseren van processen en zijn daardoor betere SSC medewerkers. Ze verrassen onze klanten met hun resultaten.

“Een mooi voorbeeld is onze jong professional Tim, drie maanden aan het werk in het financieel SSC van een internationale retailer. Tims idee om het crediteurenproces optimaal in te richten is in heel Europa ingevoerd. Onze klant is blij verrast door de waarde die deze jong professional levert.”

“Wij willen werken met de beste professionals in het vakgebied. Wat wij interessant vinden aan Carina is dat ze specialist is in shared services, met veel shared service organisaties werkt én kennis kan overbrengen. Ze is heel betrokken en brengt jong professionals met haar energie in beweging.” – Joust, Bart Vink, managing consultant en founder.

 

“BAM medewerkers krijgen veel vertrouwen omdat ze door hen aangedragen verbeteringen daadwerkelijk realiseren”

“Door Carina erbij te betrekken, heb ik een waardevolle sparringpartner in huis gehaald om niet alleen door een BAM-bril naar deze operatie te kijken. Carina heeft bij meerdere bedrijven in de keuken gekeken en van die expertise kunnen wij natuurlijk ook profiteren. BAM medewerkers die eerst de kat uit de boom keken krijgen veel vertrouwen omdat ze gehoord worden en ze door hen aangedragen verbeteringen daadwerkelijk realiseren. “ – Henri de Pater, finance director BAM Bouw en Vastgoed in het Controllers magazine.

 

“Carina is een verrijking voor een (SSC) omgeving waarin de systeem, structuur en processen truckendoos al leeg is en de gewenste verandering achterwege is gebleven”

“Carina is een van de zeldzame SSC-managers die weet hoe je verandering bottom up vanuit medewerkers weet te  stimuleren. De kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen worden op consistente wijze behaald waarbij er een goede balans is tussen denk en doe-kracht. Carina is een verrijking voor een (SSC) omgeving waarin de systeem, structuur en processen truckendoos al leeg is en de gewenste verandering achterwege is gebleven.” – Roy Klaassen, Managing Director @ Kirkman Company.

 

Wil je ontdekken wat jouw FSSC kan opleveren en wat de eerstvolgende stap hiervoor is? Plan dan een focusgesprek met me via: https://calendly.com/carinavanreeven/60min.  

Tot dan!

Carina van Reeven